مقالات

نحوه بازی تخته نرد

نحوه بازی تخته نرد

نحوه بازی با تخته نرد اصل

نحوه بازی با تخته نرد اصل

نحوه بازی تخته نرد را میدانید؟ در مقاله قبلی شما را با تاریخچه تخته نردآشنایی با بازی تخته نرد آشنا کردیم. می گویند: هنر نزد ایرانیان است و بس. واقعا نشان می دهد که هوش و استعداد ایرانیان از همان ابتدا زبان زد همه پادشاهان و جهانیان بوده است. کشف بازی تخته نرد که توسط بزرگمهر انجام شد، از آن به بعد در کشورهایی مثل ترکیه و هند، این بازی رواج پیدا کرد و همه مشتاق شدند که اوقات فراغتشان را با این بازی بگذرانند. شما چطور؟ دوست دارید که در وقت فراغت یا مسافرت تخت نرد بازی کنید؟

تخته نرد آفلاین و تفسیر نماد تاس

تخته نرد آفلاین و تفسیر نماد تاس

تاس یکی از مهمترین اجزا تخته نرد است. که ایرانیان باستان آن را با مفهوم بسیار زیبا و خاص تفسیر کرده اند.

هر عدد در تاس مانند مهره ها و صفحه تخت نرد، معانی و مفهوم خود را دارد.

1 – نشانه اهورا مزداست، یگانگی خداوند است.

 2  – نشانه ایی از آسمان و زمین است.

 3 – نشانی از پندار، گفتار وکردار نیک می باشد.

4 – را ایرانیان مقدس می دانند. چون بر این باورند چهار عنصر خلقت از آب، خاک، باد و آتش تشکیل شده است.

ادیان زرتشتی برای این چهار عنصر حیاتی، چهار فرشته دارند که به این فرشتگان «الهه» می گویند. که تحت نظر خداوند یا اهورا مزدا به یاری انسانها می شتابند. جالب است بدانید که چهار عنصر اصلی: آب، باد، خاک و آتش به چهار جهت اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب  نیز اشاره دارد. چون از ابتدای خلقت، انسان به این چهار عنصر وابسته بوده؛ به عنوان مثال تا آب و خاک نباشد گیاهی رشد نمی کند.

عدد 5 – نشانه روشنی در طبیعت است. پنج روشنی یا نور که مقدس خواننده می شود به نام های: خورشید، ماه، ستاره، رعد یا همان آذرخش و در آخر آتش است.

همه ادیان نور و روشنایی را سنبلی از خداوند بزرگ می دانند.

عدد 6 – این عدد به معنی آفرینش جهان در شش روز است. ایرانیان باستان و برخی از ادیان توحیدی بر این باورند که جهان طی 6 مرحله و یا 6 روز بوجود آمده است.

در آخر جالب است بدانید که جمع اعداد رو به روی هم در طرفین تاس‌ها، همواره هفت است یعنی عددی که برای ایرانیان گرامی است. چنان ‌که در برابر یک، شش نهاده‌اند. در مقابل دو، پنج و در مقابل سه، چهار قرار دارد.

طرح تخته نرد را چه کسی ساخته است؟

طرح تخته نرد را چه کسی ساخته است؟

طرح اصلی تخته نرد نفیس در دوره هخامنشیان، با چوبی از گردو توسط استاد محمد رضا پورحکیم ساخته شده است. که روی آن با منبت کاری یکی از هنرهای ایرانیان باستان طراحی شده است.

قسمت داخلی این تخته نرد مارس است. که با لاک و الکل پوشش داده شده است. در قسمت بیرونی تنها با پارافین جلا داده شده است. که رنگ طبیعی آن حفظ شود. خوب است بدانید که چوب درخت گردو که یکی بهترین و با کیفیت ترین چوب هاست، رگه های زیبایی دارد. که نقش و طرح روی تخته نرد اصل را چندبرابر جذاب تر و طبیعی تر می کند و انسان را به سمت خلقت و زندگی می کشاند.

تخته نرد یک بازی فکری و مهیج با تاکتیک های جالب است. تا اینجا که به وجد آمدید و دوست دارید این بازی باستانی را شروع کنید، شما را به خرید تخته نرد لاکچری دعوت می کنیم.

خرید تخته نرد نفیس و لاکچری

نکات مهم در خرید تخته نرد

برای خرید یک تخته نرد نفیس اولین ویژگی، مورد نظر آن چوب صفحه بازی است. یک تخته نرد اصل از چوب های گرانبها مثل چوب گردو ساخته می شود. زیرا کیفیت بالای چوب می تواند حرکت مهره ها را راحت کرده و همچنین ماندگاری تخته را بالا می برد.

بهترین تخته نرد با نقش و نگاری برجسته که هنری اصیل در نزد ایرانیان است، کار و حکاکی شده است.

نقشی از فروهر یا همان نماد اهورامزدا یا ایزد باستانی بالدار، در بالای صفحه حک شده است.

در قسمت پایین هم طرح دو شیر هخامنشی حک شده است . شیر نماد شجاعت و قدرت در ایرانیان می باشد.

تخته نرد نفیس یک بازی فکری، هدیه ایی زیبا و با نقش و نگاری منحصر به فرد است که برای ایرانیان همیشه ارزشمند بوده است.

تاشو بودن تخته در حمل آسان تاثیر بسزایی دارد. و این اجازه را به شما می دهد که بتوانید در هر جا که هستید خانه، پارک، میهمانی و … ، آن را با خود ببرید و لحظاتی خوش را رقم بزنید!

خرید تخته نرد نفیس به شما حس بهتری می دهد. حتی می تواند به عنوان یک هدیه ماندگار و لوکس باشد. خرید تخته نرد لوکس کادویی زیبا برای دوست یا همسرتان را حتما تجربه کنید. و علاقه و عشقتان را ثابت کنید.

حتی می توانید با خرید یک تخته نرد لوکس و لاکچری، هدیه ایی زیبا به علاقه مندان بازی های فکری بدهید. این بازی فکری کمکی به کاهش، ریسک ابتلا به آلزایمر و زوال عقل می کند. از این رو هدیه ایی زیبا ارزشمند، برای روز پدر و دیگر مناسبت های ما می تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید